Rosen fick en ros idag...

Hej Allesammans.
-
Klockan är 11pm, det är söndag och jag har slagit mig ner i den röda soffan för att plita ner några rader om vad som händer här på andra sidan jorden. Jag är som ni märker en usel bloggare. Men jag tar inte ansvar för det, jag skyller allt på den röda soffan. Vem vill sitta i en röd soffa och blogga när man kan ligga på en blå filt och sola?
-
Men nu sitter jag trots allt i den röda soffan igen och tänkte bjuda på en liten stund av emma i sydney...
-
"...You made my day, you are breathtakingly gorgeous.." Haha. På väg hem från stranden idag så stannade det en svart bil en bit ifrån mig. I bilen satt det två glada solbrända killar, den ena av dem ville ge mig en ros för jag var det finaste han sett. Ha ha ha! Jag fick mig ett gott skratt och en röd ros. En stor gul T-shirt, ett par slitna jeansshorts, flippflopp, solbrillor och allmänt sluskigt hår.. rekommenderad klädsel i Bondi om ni vill bli uppvaktade;)
-
Jag fick inte jobbet på gymmet. Tråkigt kan tyckas, men jag tror att det kommer dyka upp någonting som kommer att passa mig ännu bättre. Jag har varit på en intervju till i en designbutik. Jag har även lämnat 42 cv till olika butiker och caféer. Jag hoppas på napp någonstans! Nu behöver nämligen pengarna börja rulla in och jag är taggad att få lite rutiner och träffa ännu mer folk!
-
Vädret är mindre fint skulle man kunna säga, med undantag för idag och någon dag förra veckan. Det här är den sämsta sommaren de haft här någonsin har jag fått höra (känner verkligen att jag valde rätt år..) Det ska enligt en gammal dam, som jag pratade med under ett paraply, bli den värsta sommarn på hundra år. Det ska regna i 28 dagar nu framöver och vi kan kanske hoppas att få sol och värme efter nyår. Tack för informationen gamla dam, den var uppmuntrande.
-
Men det gör mig ärligt talat inte så mycket, jag njuter för fullt ändå! Vi har ungefär 25 grader och jag har bara haft huvudvärk 1 1/2 dag. (Jippe yeah!) Igår hamnade jag på en fest med en massa trevligt folk. Jag fick berätta min huvudvärk-story för en nyfiken prick, då slog det mig igen hur sjukt det är att jag är här. "Här står jag på en balkong i Sydney ( Hur tjyven hamnade jag i Australien?), hög musik, massor med människor.. och mår hundra procent bra!" Det är en grymt skön känsla att få må bra. Varje gång jag påminns om hur jag hade det för ett år sen, för två år sen, för tre år sen, för fyra år sen, för fem år sen.. fylls jag av tacksamhet och en enorm livsglädje! Tänk att jag mår bra nu... Wow!
Nu ska jag bädda i den röda soffan.. ska drömma lite om er där hemma hade jag tänkt.
-
Stor kram!

Kommentarer
Postat av: Sofie J

Härligt att läsa Emma! Så roligt att du har en blogg. God jul för sjutton! Kramar!!!

2010-12-17 @ 07:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0